2012. július 22., vasárnap

Üresjárat - Álomból rémálom?!

Már napok óta fortyogok magamban, de most úgy döntöttem, inkább kiírom magamból ezt az egész bosszúságot, így legalább túllépek rajta.

Amin felhúztam magam, az a Könyves álompasi szavazás körüli hercehurca.

Először is a kampányolás. Legjobb tudomásom szerint nem volt leírva, megszabva, ki hogyan kampányolhat. Így én ezt úgy értelmezem, mindenki úgy kampányol, ahogy tud, olyan és annyi lehetőséget ragad meg a kedvence népszerűsítésére amennyit csak akar. Épp ezért nem értem, mire a sok felháborodás, hogy tisztességtelen ez, hogy tisztességtelen az. Tisztességtelen, hogy az írónő a saját karaktere mellett áll ki? Vagy, hogy egy kiadó az általa megjelent könyv szereplőjét favorizálja? Miért lenne az?
Vagy tisztességtelen, mert úgy szavazol, ha az ellenfelet (és NEM ellenséget) nem ismered? Már lassan minden sz..ba beleköt valaki. Ezen az alapon szerintem alig lett volna szavazó. Mert, hogy is zajlott a verseny? Jelölj 10 karaktert. Ebből lett egy Top 34-es lista. A listán szereplőknek a felét nem ismertem. És akkor már én is tisztességtelen vagyok, mert mertem belőle ötöt választani?! Ez nevetséges! Pont ez volt - szerintem - ennek az egésznek a lényege, hogy ismerjünk meg minél több könyves karaktert és olvassuk a könyveiket!
Itt az volt tisztességtelen, aki ugyanarra a karakterre többször szavazott.

Sokakat idegesít a kampányolás. Nekik azt javaslom, hogy ha zavaró egy újabb szavazásra buzdító szöveg, hát ne olvassák el. Nem kötelező. Ráadásul az egész K.Á.P. kb. másfél hónapot ölel át. Ez nem hosszú idő. Egy évben egyszer szerintem ki lehet bírni.

Aztán. Miért kell a másik karaktert szidni, becsmérelni? Csak azért, mert fiatal? Vagy mert vámpír? Vagy mert csillog? Vagy mert mit tudom én! Hát komolyan mondom, némelyik kommenttől még a hajam is égnek állt! Oké, hogy szólásszabadság van, de azért mindennek van egy határa. Itt persze nem a kampányszövegekről beszélek, hisz ott mindenki a saját kedvencének erősségeit hangsúlyozta, és nem a másik "hibáit" sorolgatta. Szóval inkább itt meg is fogadtam a saját tanácsom, és nem is olvastam el több hozzászólást.

Ja és amin talán a legjobban felhúztam magam, az az, hogy ha valaki felnőtt nő, akkor csakis Barronsre szavazhat. Miért? Amikor a Peeta-Barrons párbaj volt, én Peetára szavaztam, pedig ő 17, én pedig 31 éves vagyok. És én ezt vállalom! Miért ne tenném?! Ugyanis nem az életkor alapján döntöttem el, hogy ki nekem az álompasi. Fú, akkor most én biztos egy perverz, ferde hajlamú nőszemély vagyok, aki a kisfiúkra bukik, igaz? Hát nem. Egyszerűen nekem szimpatikusabb Peeta személyisége, viselkedése, vagy az, ahogyan a könyvének főhősnőjével bánik. Nekem ez fontosabb, mint az, hogy hány éves az adott karakter. Kor alapján persze Peeta sem álompasi nekem, ahhoz min. dupla annyi évesnek kellene lennie, de valakit be kellett jelölni. Persze most bárki jöhet azzal, hogy nem volt kötelező szavazni, de én akartam, mert - igen, én már csak ilyen vagyok - szeretnék nyerni. Annak a viktoriás könyvcsomagnak nagyon, de nagyon tudnék örülni!

És végül. Ez az első pasipárbajunk - remélem hagyományt teremt és ezentúl minden évben lesz -, épp ezért biztos vagyok benne a szervezőknek is kihívást jelentett a megrendezése. Ők sem jövőbe látók, nem tudhatták előre, hogyan lesz a legjobb levezényelni ezt az egészet. Épp ezért inkább meg kellene köszönni nekik a sok munkát amit belefektettek, nem pedig a hibákat keresni, vagy a nem illő hozzáállással, hozzászólással el venni mások kedvét a játéktól. MERT EZ EGY JÁTÉK!

0 megjegyzés: