2013. július 13., szombat

Andrea Cremer - A keresők

Andrea Cremer - A keresők
Nightshade 2.
ifjúsági, fantasy
Egmont-Hungary, Egmont Dark, 2011
Oldalak száma: 392
Eredeti ár: 3999 Ft

Fülszöveg: Calla Tor esküdt ellenségei, a keresők fogságában tér magához, és biztos abban, hogy a napjai meg vannak számlálva. Ám a keresők ajánlatot tesznek: szabadon engedik, ha segít nekik legyőzni korábbi urait, a vigyázókat, ráadásul így megmenthetné a falkáját és egykori vőlegényét, Rent is.

De nem túl nagy ár ez a szabadságért? És Shay minden körülmények között mellette áll-e majd a küzdelemben? Callának döntenie kell a sorsáról, arról, hogy melyik oldalon száll harcba.
Vajon hány próbatételt élhet túl az igaz szerelem?

Ami a könyv elolvasása után eszembe jutott: De olvasnám még, még, még ....

A sorozat kezdő kötete számomra meglepő módon nagyon tetszett, hiszen a könyv első részét elég idegesítőnek találtam és egy időre félbe is hagytam az olvasását. Utána viszont annyira levett a lábamról, hogy majd megvesztem a következő részért. Szinte rögtön bele is kezdtem, de ugyanaz történt, mint Az őrzők esetében.

Az első fejezet után meguntam és egyszerűen nem volt kedvem folytatni. Mikor újra rávettem magam az olvasásra, sajnálkozva vettem tudomásul, hogy nem bír lekötni. Egész egyszerűen azért, mert unalmas, lényegében nem történik benne semmi. Próbálok visszaemlékezni mi is történt az elején, de semmi, egy nagy üres folt. Na jó, talán annyi, hogy megismerjük jobban a keresőket. Tetszik a világuk, bár néhány dolog szerintem kicsit túl volt bonyolítva.

Szeretem, ha sok párbeszéd formájában halad előre egy történet, de itt ez egyáltalán nem sikerült valami jóra. Vontatott, sokszor túl kevés  információ és az is szájbarágós, utána meg hirtelen túl sok, ami miatt csak nézel, hogy ez most hogy is van?!

Orosz borító
Szerencsére ebben a részben is van egy fordulópont, s onnantól kezdve nem tudtam letenni. Még a munkahelyre is magammal vittem, hogy legalább a buszon utazva vagy buszra várás közben is kihasználjam az értékes perceket. Teljesen lázba hozott, és türelmetlenül olvastam a sorokat. Nem egy kiszámíthatatlan történet, mégis már-már körmöt rágva, elkerekedett szemmel ültem a könyv előtt, annyira jól fokozta az írónő bennem a feszültséget. Nincsenek nagy fordulatok, ami óriási titok akar lenni, már a könyv elején totál kitalálható. De vannak apró meglepetések, amelyek igazán feldobják és izgalmassá teszik ezt a részt is.

Calla idegesített egy kicsit. Az egyik pillanatban ő egy Alfa, aki erős, egy harcos, akit nem kell megvédeni,  mindenkire csak a fogát vicsorítja, még ha Shay óvja, azon is fel van háborodva. A másik pillanatban meg kesereg, a sírás kerülgeti. Persze nincs könnyű helyzetben, hisz Shay megmentésével a vigyázók első számú célpontjává vált, lázadásának a családja fizeti meg az árát, meg kell mentenie a falkáját és ott van még két alfa is, akik fontosak neki. De vajon melyikük az igazi? Bár remélem és sejtem is ki lesz, nem bírtam megállni, beleolvastam pár molyos értékelésbe. Sosem szoktam ilyet csinálni, nehogy belefussak valami fontos infóba, mert persze akaratlanul is pont ilyeneken akad meg a szemem, de most sikerült a spoilereket elkerülnöm, és egy picit sikerült is megnyugtatni magam a döntést illetően.

Ren az első részben nem sokat szerepelt, itt viszont még annyit sem. Pedig arra számítottam, hogy jobban megismerjük, hogy ez a rész inkább róla, mint Shayről szól majd, és így Calla döntését a két fiú között ez is befolyásolja. Lényegében viszont szinte csak Calla gondolataiban, emlékeiben jelenik meg Ren.

Shay megmutatja a legrosszabb oldalát, amit az alig szereplő Ren hoz ki belőle. Én Shay-párti vagyok, de most voltak olyan jelenetek, amikor elbizonytalanodtam, mert annyira idióta, tipikus alfahímként viselkedett, ami nem volt szimpatikus, nagyon nem. Ugyanakkor meg tudom érteni, ráadásul be is ismeri, ha hülye volt, ami azért egy jó pont. 

Minden kezdeti hibája ellenére és mivel a 2. fele teljesen meggyőzőtt, abszolút kedvenc ez a kötet is!

Ahogy én látom: 5 pont + kedvenc!

0 megjegyzés: