2013. július 17., szerda

Filmes poszt 2.

Amikor Simone Elkeles Tökéletes kémiáját olvastam, akkor hallottam egy hasonló rossz fiú - jó kislány történetről, amelyet meg is filmesítettek. Ez volt a Felhők felett három méterrel. (3MSC) Megnéztem és imádtam. A film egyik betétdalát pedig már régóta használom csengőhangként.  Mikor megtudtam, hogy lesz 2. része, alig vártam, hogy láthassam. Ha jól emlékszem a spanyol bemutató még tavaly volt, így egy év késéssel kis hazánkba is megérkezett a folytatás.

Tengo ganas de ti - Téged akarlak

spanyol romantikus film, 124 perc, 2012 
Sajnos már korábban belefutottam egy hatalmas spoilerbe, így tudtam mi lesz a film vége, ennek ellenére szerencsére ez semmit nem vont le a film élvezhetőségéből. Nagyon tetszett, bár összességében nálam nem múlta felül az első részt. 

Az első filmkockák utáni első gondolatom az volt, hogy "Úristen, de jó, hogy feliratos!". (A tesómé: "Úristen, de jó ez a pasi" :DD)  Eleve sokkal jobban szeretem eredeti nyelven nézni a filmeket és a 3MSC-t is így láttam. A húgom viszont nem, és elmondása szerint borzadály volt, szóval örültem, hogy nem rontották el a filmet egy rossz szinkronnal. Ráadásul ez a film szerintem akkor kerek és akkor élvezhető 100%-osan, ha spanyolul nézi az ember. 

Bár romantikus film, ne várjatok egy csöpögős, rózsaszín fellegekben játszódó történetet. Egy nagy szerelem elvesztésének fájdalmáról, a továbblépés hosszú és cseppet sem könnyű folyamatáról, egy új kapcsolat kibontakozásának és elmélyülésének nehézségeiről szól.

Tetszettek az utalások az előző részre. Nemcsak azért, mert így felelevenedtek Hache (Mario Casas) és Babi  (Maria Valverde) szerelmének meghatározó pillanatai, hanem azért is, mert ezek a jelenetek nagyon jól tükrözték Hache érzéseit is. Voltak olyan részek viszont, amelyeknek nem sok értelmét láttam, inkább csak időhúzásnak voltak jók. Gint bármennyire is próbáltam, igazán nem tudtam megkedvelni. Nekem az ilyen "csávókáim, én laza csaj vagyok és nekem senki se dumáljon" típus nagyon nem szimpatikus. Amúgy az őt alakító színésznő  (Clara Lago) szerintem nagyon szép, olyan bájos, kedves arca van és viszonylag nem is játszotta rosszul ezt a, számomra sokszor ellenszenves karaktert.

Ha szeretitek a nem happy end-del végződő love story-kat, akkor mindenképpen ajánlom figyelmetekbe mind a két részt. (És talán, de csak talán lesz 3. rész is. Tud róla valaki valamit?)


0 megjegyzés: