2012. november 15., csütörtök

Larissa Ione - Csábítás

Larissa Ione - Csábítás
Daemonica 1.
paranormál romantikus
Egmont-Hungary, Egmont Dark, 2012
Oldalak száma: 440
Eredeti ár: 3999 Ft

Fülszöveg: Tayla, a fiatal őrző élete nem áll másból, mint gyilkolásból. A lány feladata, hogy az emberekre támadó démonoktól megtisztítsa New Yorkot, lehetőleg nyom és nagyobb zűr nélkül. Csakhogy Tayla az utóbbi időben nincs jól: furcsa emlékezetkieséses időszakai vannak, és egy vadászat alkalmával lebénul a jobb oldala. A harcban meghal a társa és legjobb barátnője, Tayla pedig egy különös helyre kerül: egy kórházba, amelynek fekete falait mágikus írásjelek borítják.
Kezelőorvosa, a jóképű Eidolon az első pillanattól kezdve Tayla különös, erotikus álmainak főszereplőjévé válik, miközben a démon férfinak sem közömbös a lány.
Eidolon fajtája a nők szexuális kihasználásának él, mégis Tayla kedvéért hajlandó lenne alávetnie magát a véres és mindkét fél számára életveszélyes párválasztási szertartásnak – még akkor is, ha minden észérv ennek ellentmond…
Vajon Tayla választ kap-e a múlt kérdéseire? Akarja-e, hogy válaszokat kapjon a férfitól? És mi lesz, ha a jövője olyan fordulatokat tartogat, amelyeket a legvadabb álmaiban sem gondolt volna?

Ami a könyv elolvasása után eszembe jutott: Te jó ég! IMÁDOM!!!!!!!

Még anno Angelikánál olvastam először a Daemonicáról. "Mintha a Rémvadászok találkozna a Grace klinikával" - írta ő, de bevallom nem is olvastam tovább a bejegyzését, mert akkor még csak angolul volt elérhető a sorozat, és a Grace klinikát sem szerettem. Azonban időközben megkedveltem a Grace klinikát, így amikor kiderült, nálunk is kiadják, egy gyenge pillanatomban be is szereztem a gyors egymásutánban megjelenő első két részt. Aztán mégsem kezdtem neki rögtön. Több molyos ismerősöm ugyanis átlagosnak ítélte meg az első kötetet, a főhősnőt pedig kifejezetten idegesítőnek. Így bár már augusztusban bejelöltem olvasásra, mindig inkább valami mást vettem kézbe, ezt nem volt kedvem elkezdeni. Aztán csak rávettem magam úgy 2-3 napja, és ...... NEM BÍRTAM LETENNI! Minden szabad másodpercemben lecsaptam a könyvre, az sem érdekelt, ha csak egy sort tudtam elolvasni!

Ebből is láthatjátok, hogy nekem nagyon-nagyon tetszett ez a könyv, teljesen levett a lábamról már az első oldalaktól kezdve! De miért is?

Először is a világ, amelyben játszódik. Jól felépített, sokszínű, egyedi és izgalmas, amelyben nem az emberiséget a különböző természetfeletti lényektől, főként a démonoktól védő "jófiúk" vagyis a Vadászok, hanem a "rosszfiúk", a démonok a főszereplők

Démon. Korábban erről kapásból a gonosz szó jutott az eszembe. Nem tettem különbséget közöttük, hisz úgyis rossz mindegyik, nem? Hát nem. Larissa Ione világában legalábbis nem így van. Rengeteg démon létezik és minden fajnak, alfajnak megvannak a maga jellegzetességei. Kiderül, hogy vannak olyanok, akik annyira rosszak, hogy a többi démon is szívesen végez velük, de olyanok is, akik egyáltalán nem ártalmasak, még az emberekre sem. Először kicsit elveszve éreztem magam a sok infó között, de ahogy haladtam előre, úgy tisztult a kép is előttem. S úgy szippantott be egyre jobban ez a világ, ez a történet. S ahogy a főhősnőnek, úgy nekem is lassan-lassan megváltozott a véleményem a démonokkal kapcsolatban.

Több szálon is futnak az események, de olyan sok azért nincs, hogy az ember elveszítse a fonalat. És viszonylag hamar össze is futnak a szálak. Ellenben vannak váratlan fordulatok és nem kapunk minden kérdésre választ, így ezzel is elérte, hogy a következő kötetekre is kíváncsi legyek. Az ilyen könyvek fő jellemzője, hogy a végén a két főhős végleg egymásra talál, és bár ez most sincs másként, mégsem mondanám, hogy kiszámítható a történet. Hisz közben annyi minden történik, végig izgalmas, egyszer sem unatkoztam olvasás közben, mindig történt valami, ami nem engedte, hogy lankadjon a figyelmem.

Az sem zavart, hogy olvasás közben eszembe jutott az egyik nagy-nagy kedvencem, a Fekete Tőr Testvériség. Van egy kis hasonlóság ugyanis a két sorozat két szereplője között. (Shade-átok>Rhage-átok, Lidérc-szörnyű gyerekkor>Zsadist szintén). De ahogy eszembe jutott, úgy el is felejtettem utána. Mert egyszerűen nem éreztem azt, hogy ez csak egy Ward-utánzat lenne. Inkább azt mondanám, van olyan jó! Aki szereti Wardot, annak mindenképpen ajánlom, hogy olvassa el ezt a könyvet!

Még ötven oldal sem telik el, de már olvashatjuk az első forró jelenetet a két főszereplő között. Ám a mindkét fél számára kielégítő szex csak később történik meg! Végre, végre egy olyan könyv, ahol nem azt kellett olvasnom, hogy a főhősnő szűz vagy mint most, már nem az, viszont hiába szexelt korábban, még egy pasi sem tudta kielégíteni, de majd most, találkozik a férfi főhőssel, aki rögtön első alkalommal olyan orgazmussal ajándékozza meg, hogy még a Föld is beleremeg. Na, itt ilyenről nincs szó! Bár tagadhatatlan a vonzalom főhőseink, Tayla és Eidolon között, az első szex egyikük számára sem úgy alakul, ahogy remélték. A folytatást pedig megnehezíti, hogy ők mégiscsak ellenségek. Szóval nincs szerelem első látásra, sőt! A bizalom, a szerelem csak fokozatosan alakul ki, sok minden történik, mire rájönnek és beismerik saját maguknak, valamint egymásnak is az érzéseiket.

Tayla. Tudom, hogy sokan nem kedvelték, de nekem nagyon szimpatikus az ő karaktere. Rég olvastam már olyan női főszereplőről, aki ennyire közel áll hozzám. Számomra teljesen természetesek, egyértelműek voltak a reakciói, a gondolatai vagy hogy mit miért csinál. Annyi mindenen ment keresztül, de mégsem roppant össze, egy igazi harcos lett belőle. Miután bekerül a démonkórházba, pár nap alatt felborul az addig - ha nem is boldog, de - megszokott, elhivatottsággal teli élete, s minden amiben addig hitt, megkérdőjeleződik. Megvan benne a kellő bizalmatlanság, de elég okos ahhoz, hogy belássa, ha tévedett, vagy épp ne ragaszkodjon túl makacs módon a saját igazához.
Eidolon. Bár én nem vagyok oda az orvosokért, még a jóképűekért se, ez a doki bizony megdobogtatta a szívemet! Intelligens, megértő, türelmes, szexi és szenvedélyes. Ja, és a humora is nagyon jó! Nálam egyértelműen kedvenc pasi kategória.

A másik verzió
A mellékszereplők érdekesek, mindegyik tartogat meglepetést. A sorozat következő része jól van felvezetve, ami ugyebár Shade könyve lesz. Őrá nagyon kíváncsi vagyok. Már most megmozgatta a fantáziámat! Utána Lidérc könyve fog jönni, de csak 2013-ban várható a magyar megjelenés. Sokakkal ellentétben az ő karaktere engem nem fogott meg. Persze azért el fogom olvasni :)

Az első két rész az eredeti borítóval jelent meg nálunk, aminek nagyon örülök. Pedig amikor volt a Facebook-os szavazás, melyik borítóval adják ki a sorozatot, én a másikra szavaztam. Most már azt mondom, jó, hogy ez nyert, sokkal jobban illik a történethez, szereplőkhöz. 

0 megjegyzés: