2013. március 23., szombat

Andrea Cremer - Az őrzők

Andrea Cremer - Az őrzők
Nightshade 1.
ifjúsági, fantasy
Egmont-Hungary, Egmont Dark, 2011
Oldalak száma: 472
Eredeti ár: 3999 Ft

Fülszöveg: Calla Tor, a félig ember, félig farkas tizenéves lány sorsa szinte a születésekor megpecsételődött: miután befejezi az iskolát, Ren Laroche, a szívtipró vérfarkas társa lesz. Alig néhány héttel a kitűzött esküvő előtt azonban Calla, az Őrzők törvényeit áthágva, megmenti egy kiránduló fiatalember életét. És Shay Doran ellenállhatatlanul vonzza őt… A lány kételkedni kezd kijelölt sorsában és egész addigi életének értelmében. Ugyanakkor azt is tudja, ha a szívére hallgat, elveszíthet mindent. Még az életét is. Megéri-e a tiltott szerelem a legnagyobb áldozatot?

Ami a könyv elolvasása után eszembe jutott: Hogy én miért halogattam ilyen sokáig, hogy ezt elolvassam??????

Biztos ti is voltatok már úgy egy könyvvel, hogy annyira tetszett, hogy amikor épp nem olvastátok, akkor is állandóan rá gondoltatok és alig vártátok, hogy újra a kezetekben legyen. Na, én pont így voltam Az őrzőkkel.

Mindenféle elvárás nélkül kezdtem el olvasni egy hirtelen ötlettől vezérelve. Aztán elég hamar, úgy 2-3 fejezet után félbe is hagytam, mert egyáltalán nem tudta lekötni a figyelmemet. (Inkább A burok trailerét néztem meg vagy századszorra :D) Egy kis pihi után folytattam, de még egy darabig nem nyerte el a tetszésemet. Idegesített, hogy nem értettem ki kicsoda vagy épp micsoda. Már alig vártam, hogy kapjak legalább egy picike magyarázatot, kik az őrzők, a keresők, a vigyázók stb.

Igazából nem is tudom mikor és miért történt, de egyszer csak behálózott a regény. Valahogy újra tizenévesnek éreztem magam és egy olyasféle lelkesedés tört rám, mint Cassandre Clare A Végzet Ereklyéi sorozatának olvasása közben.

Tetszett a világfelépítés, jól ki van dolgozva és tele van meglepetésekkel. Tetszett, hogy most végre a farkasok vannak főszerepben, akik között valóban farkastörvények uralkodnak.

A történet izgalmas és érdekes volt, annak ellenére, hogy a legtöbb dologra magamtól is rájöttem. A vége pedig szintén elég kiszámítható. De nem zavart, egyszerűen nem érdekelt, mert annyira szerettem olvasni az egészet, hogy egy ilyen apróság nem tudta kedvem szegni.

A francia borító
Persze ebben a ifjúsági könyvben sem maradhatott el a szerelmi háromszög. És kérem szépen kijelenthetem, hogy ez a szerelmi háromszög nekem nagyon-nagyon-nagyon tetszett!!!!! Calla tényleg örlődik a két fiú között és meg tudom érteni! Bár Ren sokkal kevesebbet szerepelt, mint Shay, azért az már most is látszott, hogy nem olyan fiú ő, mint amilyennek sokan - köztük Calla is - gondolják. Egy kedves, mélyérzésű srác, aki igyekszik megfelelni az elvárásoknak, és aki tőle telhetően mindent megtesz a szeretteiért. Shay pedig? Pimasz, néha kicsit tudálékos és bosszantó, ugyanakkor vagány és szórakoztató, kitartó, elszánt és öntudatos. 

Nem tudom a 3. rész végére Calla melyik fiú mellett fog dönteni. Hogy a mostani választása lesz-e a végleges. De szerintem lesznek még váratlan fordulatok. Az én döntésem az első rész alapján: TEAM SHAY! :)

Egyáltalán nem bántam meg, hogy megvettem a könyvet, sőt! Abszolút jó döntés volt. Igazán jó kis olvasmány!

Ahogy én látom: 5 pont + kedvenc!

0 megjegyzés: