2012. május 19., szombat

Kérem a következőt!

Suzanne Collins - Az Éhezők Viadala trilógia

Suzanne Collins nevét Az Éhezők Viadala című ifjúsági regény kapcsán ismertem meg. Ez volt az első disztópiás könyv, amit olvastam és rögtön bele is szerettem ebbe a műfajba.


"Észak-Amerika romjain ma Panem országa, a ragyogó Kapitólium és a tizenkét távoli körzet fekszik. A Kapitólium kegyetlenül bánik Panem lakóival: minden évben, minden körzetből kisorsolnak egy-egy tizenkét és tizennyolc év közötti fiút és lányt, akiknek részt kell venniük Az Éhezők Viadalán. Az életre-halálra zajló küzdelmet élőben közvetíti a tévé.
 A tizenhat éves Katniss Everdeen egyedül él a húgával és az anyjával a Tizenkettedik Körzetben. Amikor a húgát kisorsolják, Katniss önként jelentkezik helyette a Viadalra, ez pedig felér egy halálos ítélettel. De Katniss már nem először néz farkasszemet a halállal – számára a túlélés a mindennapok része. Ha győzni akar, olyan döntéseket kell hoznia, ahol az életösztön szembe kerül az emberséggel, az élet pedig a szerelemmel."


Körülbelül tavaly novemberben kezdtem el rendszeresen könyves blogokat olvasgatni, akkor hallottam először erről a sorozatról. Rengetegen dícsérték, látszott, hogy nagy rajongótábora van. Emiatt figyeltem fel rá, mert őszintén szólva csak borító alapján még a fülszöveget sem olvastam volna  el. Aztán a kiadónak volt egy jó akciója, így kb. féláron megszereztem mindhárom kötetet. Utána pedig vagy két hónapig porosodtak a polcomon. Aztán csak elkezdtem olvasni, és nem tudtam letenni! Csak úgy faltam a sorokat, oldalakat, egy hét alatt végeztem is az egész trilógiával. Teljesen más volt mint a korábban olvasott könyveim: semmi cukormáz; habcsók; minden jó, ha vége jó. Végig izgalmas, tele váratlan fordulatokkal. A szereplők igazi emberek valódi hibákkal, érzésekkel. Nekem személy szerint - sokakkal ellentétben - az utolsó rész a kedvencem. Szívszorító, a legjobban elgondolkodtató, legtöbb gondolatot ébresztő.

2012. március 22-én került a mozikba a trilógia első része (sajnos még nem láttam) Jennifer Lawrence főszereplésével. További szerepekben többek között: Josh Hutcherson, Liam Hemsworth, Stanley Tucci és Donald Sutherland. A várkozásoknak megfelelően sikerfilmet készítettek az alkotók, több hétig vezette a jegyeladásokból származó bevételi listákat a film. A folytatásra több, mint egy évet kell várni, csak 2013. november 22-től várható a Futótűz filmváltozata. A könyvekkel és a filmekkel kapcsolatban rengeteg érdekességet, információt találsz a következő blogon: www.ehezokviadala.blogspot.com

Bár az Éhezők Viadala véget ért, remélem az írónő még megajándékoz bennünket több ilyen nagyszerű olvasmánnyal, szóval:

Kedves Suzanne Collins! Kérem a következőt!

A teljes trilógia:

The Hunger Games (2008) - Az Éhezők Viadala (2009)
Catching Fire (2009) - Futótűz (2010)
Mockingjay (2010) - A kiválasztott (2011)

Műfaj: disztópia, YA
Kiadó: Agave Könyvek
Az írónő honlapja: itt

0 megjegyzés: